Aby złożyć Wniosek o przyznanie pomocy, konieczne jest zarejestrowanie się w systemie PUE ARiMR oraz posiadanie profilu zaufanego.
Po uzyskaniu numeru ewidencyjnego producenta (EP), należy zarejestrować się w systemie ARiMR, co pozwoli na korzystanie z teleinformatycznego systemu ARiMR, w tym składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą generatora.
Platforma PUE uprości proces składania i obsługi wniosków, co przyczyni się do zmniejszenia nakładu pracy oraz kosztów (np. eliminacja dokumentów w formie papierowej) po stronie ARiMR. Personalizacja usług zautomatyzuje cyfrowo oraz usprawni kontakt Beneficjenta z ARiMR.
Funkcjonalności portalu są dostępne dla wszystkich osób, które posiadają numer w Ewidencji Producentów.
Ta instrukcja dotyczy naborów konkursowych, w których beneficjentami mogą być:
– Jednostki sektora finansów publicznych,
– Osoby fizyczne,
– Przedsiębiorcy,
– Podmioty prawne, np. organizacje pozarządowe, KGW, OSP.
Ważne: W przypadku projektów grantowych dla NGO nie ma potrzeby zakładania konta na platformie usług elektronicznych ARiMR. Wnioski o przyznanie pomocy na projekty grantowe będą składane za pomocą aplikacji OMIKRON. Linki do generatora wniosków będą udostępniane wraz z ogłoszeniem o naborze grantobiorców.
Jak zarejestrować konto w PUE?
Aby skorzystać z serwisu ARiMR, konieczne jest posiadanie lub założenie konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ARiMR, zgodnie z instrukcją logowania do PUE. Proces uzyskania dostępu do aplikacji (zakładanie konta) odbywa się elektronicznie. System teleinformatyczny ARiMR funkcjonuje na podstawie art. 10 ustawy ARiMR i jest dostępny na stronie internetowej ARiMR – kliknij, aby przejść.
Podczas zakładania konta zostaniesz poproszony o podanie następujących informacji:
- Numer producenta rolnego (nr EP) nadany przez ARiMR.
- Osiem ostatnich cyfr numeru rachunku bankowego przypisanego do tego numeru EP – chodzi o numer rachunku podany przy zakładaniu numeru producenta w ARiMR.
- Kwotę ostatniej płatności wypłaconej przez ARiMR – dotyczy osób, które już mają założone konto i otrzymały płatność w danym roku. W przypadku osób, które nie otrzymały przelewu lub które dopiero zakładają konto, należy wpisać 0,00.
Logowanie do aplikacji Platforma Usług Elektronicznych (PUE), dostępne jest z poziomu strony internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa pod adresem:
https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych
Instrukcje do pobrania:
Instrukcja logowania do Platformy Usług Elektronicznych
Instrukcja ustanawiania pełnomocnika
Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu
Instrukcja obsługi zawierania umów
Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy poprzez platformę PUE
Profil zaufany jako narzędzie do elektronicznej identyfikacji
Szanowny Wnioskodawco!
Wszystkie procesy rekrutacyjne w nowym okresie programowania 2023-2027 będą prowadzone w systemie teleinformatycznym ARiMR. Dlatego, aby zweryfikować swoją tożsamość, będziesz musiał posiadać profil zaufany.
Profil zaufany stanowi formę identyfikacji elektronicznej. Umożliwia on potwierdzenie Twojej tożsamości w sieci oraz złożenie dokumentu z użyciem podpisu elektronicznego, jeśli będzie to konieczne do załatwienia Twojej sprawy.
Twój podpis elektroniczny
Dzięki profilowi zaufanemu masz możliwość elektronicznego podpisywania dokumentów. W ten sposób możesz złożyć m.in.: podanie, wniosek, odwołanie czy skargę, bez potrzeby drukowania, ręcznego podpisywania oraz skanowania dokumentów. Profil zaufany pozwala na logowanie się do różnych systemów i aplikacji administracji publicznej, co ułatwia załatwianie spraw urzędowych. Podpis elektroniczny jest równoważny z podpisem odręcznym.
Jak założyć profil zaufany?
Profil zaufany założysz na stronie www.pz.gov.pl wybierając przycisk “Zarejestruj się” i wybierając jedną z podanych tam opcji.
Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – obejrzyj ten film na YouTube