Wizyta Studyjna na Podlasiu w ramach projektu Liderzy z Krainy Trzech Rzek

Od niemal 2 lat realizujemy projekt pt. „Liderzy z Kraina Trzech Rzek”. W ramach zaplanowanych działań zrealizowaliśmy szkolenia i warsztaty, do których zaprosiliśmy sołtyski i sołtysów, prezeski i prezesów stowarzyszeń, przewodniczące KGW oraz osoby aktywnie działające na rzecz lokalnej społeczności. W ramach projektu zaplanowaliśmy również dwa wyjazdy szkoleniowo -integracyjne. Pierwszy z nich już za nami – w dniach 10-12.06 przebywaliśmy na Podlasiu. Bogaty program wyjazdu to przede wszystkim poznanie perełek regionu. Zwiedziliśmy Tykocin – miasteczko nazywane perłą baroku, z przepiękną zabudową miejską, świątyniami i zamkiem. Urzekły nas Bohoniki, maleńka wioska z meczetem i przyjaznymi mieszkańcami pochodzenia tatarskiego. Klimat Podlasia poczuliśmy w Supraślu, gdzie czas płynie wolno a okalająca, wszechobecna przyroda zachwyca zielenią, w odcieniu niespotykanym w Wielkopolsce. Bardzo ciepło będziemy wspominać wizytę w Sokółce, miasteczka słynącego z cudu eucharystycznego. Spotkaliśmy się tam z posłem na sejm – Mieczysławem Baszko oraz z przedstawicielami LGD Szlak Tatarski. Rozmawialiśmy o realizowanych projektach oraz o wielofunduszowości, realizowanej na Podlasiu w obecnej perspektywie finansowej. Było to dla nas szczególnie interesujące, ponieważ wielkopolskie LGD również w przyszłej perspektywie finansowej będą wielkofunduszowe. Nocowaliśmy w Białymstoku, w kameralnym hoteliku nieopodal centrum miasta. Stolica Podlasia zachwyciła nas wieloma zabytkami, z Pałacem Branickich na czele. Miasto kościołów, synagog i artystycznych murali, zielone jak żadne inne w Polsce. Wszyscy odczuwamy niedosyt Podlasia i ale i potężny ładunek energii, którą ze sobą przywieźliśmy. Przed nami kolejne projekty, które przy udziale i wsparciu naszych Liderów z przyjemnością i zapałem będziemy realizować.