
OGŁOSZENIE NR 2 /2025
Numer naboru w PUE: 422 687
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Trzech Rzek ogłasza nabór wniosków
o przyznanie pomocy w ramach PS WPR na lata 2023-2027 dla interwencji I 13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR z zakresu rozwój przedsiębiorczości, w tym rozwój biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej.
- Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Trzech Rzek
- Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy
Zarząd Województwa Wielkopolskiego
- Przedmiot naboru wniosków o wsparcie
Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, w tym rozwoju biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej (rozwój DG), gdzie przewidziane wsparcie może być wykorzystane na rozwinięcie działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców.
1) Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach;
2) Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy
o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia 30 czerwca 2029 r.;
3) W przypadku gdy operacja jest inwestycją trwale związaną z nieruchomością, pomoc przyznaje się, jeżeli jest realizowana:
- na obszarze objętym LSR;
- na nieruchomości będącej własnością wnioskodawcy lub do której wnioskodawca posiada tytuł prawny do dysponowania na cele określone we wniosku o przyznanie pomocy przez okres ubiegania się o przyznanie pomocy na operację, okres realizacji operacji oraz okres związania celem.
4) Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki:
Cel.2. Zrównoważony rozwój usług i kompetentni mieszkańcy
Przedsięwzięcie: P.2.1 Rozwój przedsiębiorczości w zakresie usług dla mieszkańców
Wskaźnik rezultatu: R.39 Rozwój gospodarki wiejskiej: liczba przedsiębiorstw rolnych, w tym przedsiębiorstw zajmujących się biogospodarką, rozwiniętych dzięki wsparciu w ramach WPR.
Wskaźnik produktu: Liczba zrealizowanych operacji polegających na rozwoju przedsiębiorstwa
5) Operacja powinna:
- dotyczyć działalności zgodnej z celami LSR;
- być uzasadniona ekonomicznie.
- Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie
1) przedsiębiorcy (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne) posiadający numer EP.
- Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 5 maja 2025 r. do 19 maja 2025 r.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), dostępnego pod adresem https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna
- Kwota pomocy, o którą można się ubiegać
Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy. Pomoc przyznawana jest w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych.
Limit środków w naborze: 350 000,00 EUR
Poziom wsparcia wynosi:
Do 65% kosztów kwalifikowalnych operacji.
Minimalna kwota wsparcia wynosi: 50 000,00 zł
Maksymalna kwota wsparcia wynosi: 250 000,00 zł
- Szczegółowe warunki przyznania pomocy
W ramach interwencji I 13.1 -LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, w tym rozwoju biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej objętej niniejszym ogłoszeniem, szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy” opublikowany na stronie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Trzech Rzek, www.kraina3rzek.pl
- Dane do kontaktu:
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Trzech Rzek
- Biuro Stowarzyszenia: ul. Marsz. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki
- strona internetowa: www.kraina3rzek.pl
- mail: biuro@kraina3rzek.pl
- tel. 535-978-545, 883-777-918
Załączniki:
2. Załącznik nr 1 a – formularz UoPP
3. Załącznik nr 1 do UoPP “Zestawienie rzeczowo-finansowe operacji”
4. Załącznik nr 1 do UoPP “Biznesplan”
5. Załącznik nr 2 do UoPP “Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych”
7. Załącznik nr 5 instrukcja do WoPP dla I.13.1 WDR
8. Załącznik nr 6 pomocniczy załącznik do instrukcji dla WOPP
9. Załącznik nr 7 wykaz załączników do WoPP
10. Załącznik nr 8 wykaz załączników do WoP
11. Załącznik nr 9 Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości
12. Załącznik nr 10 oświadczenie o kwalifikowalności VAT – ZAŁĄCZNIK NR 2 do WoPP
15. Załącznik nr 13 oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy – załącznik nr 5 do WoPP